17 Mart 2013 Pazar

Röportaj : Dans'ın Parlayan Yıldızı ...

Dansın Parlayan Yıldızı 
Gökay CUMHUR


- Bay Kahin : Kısaca kendini tanıtır mısın ...

- Gökay : Gökay Cumhur 18 yaşımdayım, İzmir de yaşıyorum. 2 yıldır Tarz Dans Akademisi bünyesinde dans ediyorum. Ailemin tek çocuğuyum. Yiyecek İçecek Hizmetleri Turizm Otelcilik okudum, mutfak ile aram az çok iyidir.

- BayKahin : Klasik bir soruyla başlayalım. Bir çok sanat dalı içerisinde, dansı seçmene sebep olan neydi ? Nedir seni dansa yönlendiren ?

- Gökay : Küçük yaşlardan beri ayrı bi ilgim vardı. Evde müzik açar, kendi kendime dans ederdim. Sonra sonra, dansımı profesyonelleştirmek istedim, doğru yerde doğru zaman da başladığımı hissediyorum.



- BayKahin : Dansın, henüz çok başında olmana rağmen edindiğin başarılar, sağlam bi alt yapıya sahip olduğuna işaret. Bu temelin oluşumunda en büyük pay sahibi kimdir ?

- Gökay : Evet henüz çok başındayım, görmem gereken, atlatmam gereken henüz çok şey var dans hayatında. Bu başarıların sebebi ben değilim. Başta okul kurucularımız Gökhan - Selin Tuncer ve partnerim Pınar Hepbenli bu temelin oluşumunda en büyük pay sahipleri. İlk yarışmaya, iki haftalık eğitimden sonra katılmıştık mesela, sonuç birincilikti. Hep birlikte başardık ...



- BayKahin : Zamanının büyük kısmını dans kaplıyor bir yandan da dans eğitimine devam ediyorsun. Dansa başlarken, hayatının büyük kısmı olacağını düşünmüş müydün?

- Gökay : Bu derece değil ama yinede dans hayatımın bir parçasıydı, sonra sonra bu boyuta geldim. İyiki de gelmişim, dansı bu derece sevmek zarar değil bence .



- BayKahin : Başarıların da ortak pay sahibi olan partnerin hakkın da neler söylemek istersin ?

- Gökay : Benim için en önemli konulardan birine geldik Partnerim Pınar Hepbenli, yardımı ve desteği çok olmuştur bende, hala daha devam eder. Pınar'ın yeri ben de çok ayrı, iyiki onunla partner olmuşum.



- BayKahin : Pınar ile dans hakkında hayalleriniz, ortak mı ya da farklı kariyer planlarınız mı var ?

- Gökay : Pınarla, dans hakkında ki hayallerimiz, evet genelde ortaktır. Bu konularda pek zıt düştüğümüz söylenemez. Biz takımız ve başaracağımız çok şey var .



- BayKahin : Bünyesinde bulunduğu akademi ve dans eğitmenlerinden bahseder misin ?

- Gökay : Akademinin kurucuları Gökhan - Selin TUNCER, eş olarak bu işi yürütmektedirler. Selin hocamız balerin. Ayrıca İzmir Devlet Opera ve Balesinde eğitmendir. Veee çok değerli Sinem ASLANOĞLU, Engin BAYSAL, hayatı salsalayan adam Muzaffer GÜR, Gaye HÜRCAN, Cihan AYDIN hocalarımızda Tarz Dans bünyesinde eğitmendir .



- BayKahin : Tarz Dans Akademisi ve senin hedeflerin uyum içerisinde mi ?

- Gökay : Kesinlikle, doğru yerdeyim.



- BayKahin : Sahip olduğun dört Altın Madalya var, ilk kez birincilik kürsüsüne çıktığında, neler hissettin ?

- Gökay : İlk birinciliğimde iki haftalık eğitim sonrası yarıştım. Büyük sürpriz oldu. Sadece bana değil, hepimize. Kürsüde ağlamamam için Partnerimin beni uyardığını hatırlıyorum .




- BayKahin : Kazandığın bu ilk başarı, dans ve yaşam planlarında, nasıl bir değişiklik yaptı ? Aldığın radikal kararlar oldu mu ?

- Gökay : Başarılarımızdan sonra bir çok düşüncem değişti, kendim için bir çok kararlarda bulundum. En önemlisi, hedeflerimi yükselttim.

- BayKahin : İleri ki yıllarda, dansını profesyonel anlamda, yurt dışına taşımayı düşünüyor musun?

- Gökay : Neden olmasın ! Büyük adımlar herkesin hayalidir.

- BayKahin : Ailen en büyük destekçin olmalı, onların konuya yaklaşımı nedir ?

- Gökay : Tabii ki ailem en büyük destekçim. Sevgilerini ve yanımda oluşlarını her zaman hissettiriyorlar. Gücümün kaynağı diyebilirim.



- BayKahin : Dans yaşam tarzında, değişiklik yaptı mı ? İzlediğin filmler, dinlediğin müzikler, okuduğun kitaplar farklılaştı mı ?

- Gökay : Elbette farklılaştı. En belirgin hali dinlediğim müzikler aldı.

- BayKahin : Türkiye de dans hakkın da düşüncelerin nelerdir ? Türkiye de dansın gelişimine, kişisel katkın olacağını düşünüyor musun ?

- Gökay : Henüz bu soruyu yanıtlayacak kapasitede olmadığımı düşünüyorum. Üstadlarıma ayıp olur.



- BayKahin : Dansa yeni başlayanlar için tavsiyelerin nelerdir ?

- Gökay : Dans zehir gibidir. Kana girdimi bir kere, kurtulamazsın. Yeni başlayanlar içinde tavsiyem ; yapamıyorum, odunum, kalasım demeyi bırakıp, dört elle sarılsınlar, denesinler sonucu görsünler. Kimse dansçı doğmadı, sonradan öğrenilen bir şey bu. Yürüyen her kes dans edebilir, slogan bu .

- BayKahin : Sanat hayatın da daha büyük başarılar ve güzel yarınlar dilerim. 

Tarz Dans Atölyesi : http://tarziz.biz





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder