15 Mart 2013 Cuma

Röportaj : Mimarlık Okumak ...

Mimarlık Fakültesi ... 

Adnan Menderes Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi 1. Sınıf öğrencisi 

Buket AYDOĞDU ile Yaptığımız Röportaj 


- BayKahin : Kısaca kendinden bahseder misin bize .
- Buket  : 19 yaşımdayım, İzmir/Karşıyaka da yaşıyorum . Kitap okumaktan, film izlemekten hoşlanırım. Gezmeyi, yeni yerler keşfetmeyi çok severim .

- BayKahin : Öğrencilik hayatın Aydın da geçiyor. Aydın ile ilgili düşüncelerin nelerdir ?
- Buket : İzmir de doğup büyüdüğüm için, farklı ama İzmir'e yakın bir yer olarak Aydın'ı yazdım . Burada öğrencilik hayatım çok monoton geçiyor, yapacak hiç bir faaliyet yok. Küçük ama güzel, sakin bir yer .

- BayKahin : Mimarlık ilk tercihin miydi ?
- Buket : Evet ilk tercihimdi, bir de İnşaat Mühendisliği vardı . 

- BayKahin : Mimar olmak çocukken kurduğun hayal miydi ?
- Buket : Hayır değildi ! Ben hep polis olmak isterdim, OKS yi kazadıktan sonra polis sınavlıklarına girdim, kazandım. Benim zamanım da polisliğe tek kız alınacaktı, İzmir'den de 11 kız başvurmuştuk. Olmadı, ben alınmadım koleje . Ailem meslek lisesi okumamı istedi. İzmir'in en büyük meslek lisesi olan, Çınarlı Anadolu Teknik Endüstri Meslek ve Denizcilik Meslek Lisesine başladım . O zaman da denizci olmak istedim, ailem ve müdür yardımcım buna izin vermediler . Rest çekerek, İnşaat Teknolojisi bölümüne gitmek istediğimi söyledim, kararı aldığımda 14 yaşımdaydım . Böylece Mimar olma yolunda ilk adımı attım . 

- BayKahin : Artık Mimarlık Fakültesindesin, 14 yaşında verdiğin bu karardan memnun musun ?  Hala polis olma düşüncesi ukde mi içinde ? 
- Buket : Mimarlık okuyor olmaktan memnunum. İyi ki olaylar bu yönde gelişmiş. Polis olma düşüncesi, aklımdan tamamen çıktı. 

- BayKahin : Menderes Üniversitesi hakkında ki düşüncelerin nelerdir ?
- Buket : Gelmeden önce, gayet iyi bir üniversite diye düşünmüştüm ama sonradan, kötü bir yer olduğu kanaatine vardım . 

- BayKahin : Bu kanaatini, biraz açar mısın ? 
- Buket : Verilen eğitimin kalitesi ve yeterliliği düşük. Lisede öğrendiklerim ile burada öğretilen çok farklı, köreldiğimi hissediyorum.

- BayKahin : Seninle aynı düşüncede olan öğrenciler çoğunlukta mı ?
-Buket : Evet çoğunluktayız. Menderes Üniversitesinde verilen eğitim, standartların altında. Okulu bırakan ya da geçiş yapanlar oldu.

- BayKahin : Türkiye de mimarlık eğitimi yeterli mi ?
- Buket : Her kez Türkiye'nin bu konuda yeterli olduğunu düşünüyor, hiçte böyle değil. Öncelikle, mimarlık mesleğinin önemini kavramalıyız, böylece eğitim standartı yükselir. Bir çok konuda olduğu gibi, mimarlıkta yurt dışında alınması gereken bir eğitim. 

- BayKahin : Kariyer planların nelerdir ?
- Buket : Üniversite bittikten sonra, dil eğitimi için yurt dışına gitmeyi planlıyorum. Yüksek lisan ve doktora yapmayı düşünüyorum. Tabii bunların hepsi yurt dışında olacak . 

- BayKahin : Teşekkür ederim Buket. Eğitim ve meslek hayatında başarılar dilerim . 
- Buket : Ben teşekkür ederim ...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder